Volkswagen Golf GTI PERFORMANCE/ LEER/ PANORAMADAK/ KEYLESS
€ 19.950,-
Bouwjaar | 30-07-2013 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 122.020 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 5-KXB-66 Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 169 kW (230 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 30-07-2013 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 122.020 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 5-KXB-66 Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 169 kW (230 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Kwinkelenberg Automotive B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Sterrebaan 3 |
Postcode | 3542 DJ |
Plaats | Utrecht |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)30 - 6382224 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | KwinkelenbergAutomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: 2012 - 2017
Modelcode: VII, 5G
Technische informatie
Koppel: 350 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 50 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 6,4 s
Topsnelheid: 248 km/u
Maten
Wielbasis: 263 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.324 kg
Laadvermogen: 556 kg
GVW: 1.880 kg
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 710 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 149 g/km
Fijnstofuitstoot: 0,1 mg/km
Energielabel: C
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,4 l/100km (1 op 15,6)
Brandstofverbruik in de stad: 8,1 l/100km (1 op 12,3)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,4 l/100km (1 op 18,5)
Historie
100% Onderhouden: Ja (kwaliteitslabel aanwezig)
Onderhoudshistorie:
- 05-06-2023 (110.787 km): Onderhoudsbeurt
- 04-06-2022 (100.807 km): Onderhoudsbeurt
- 29-04-2021 (85.789 km): Onderhoudsbeurt
- 24-04-2020 (72.316 km): Onderhoudsbeurt
- 18-06-2019 (65.750 km): Onderhoudsbeurt
- 20-10-2016 (37.695 km): Onderhoudsbeurt
- 06-03-2015 (25.189 km): Onderhoudsbeurt
Aantal eigenaren: 2
Staat
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 190 - € 207 per kwartaal
Beschikbare afleverpakketten:
- Basispakket (inbegrepen): Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges
- Optioneel afleverpakket (€ 595 meerprijs):
Met dit afleverpakket wordt de auto geleverd met een afleverbeurt en aanvullende garantie.
Garantie (3 maanden garantie)
Dit afleverpakket bevat (in plaats van afleverpakket "Basispakket"): Garantie 3 maanden (3 maanden garantie); Nieuwe APK
Liefhebber opgelet! Dit exemplaar betreft een origineel Nederlands geleverde 'GTi Performance' met aantoonbare onderhoudshistorie. De combinatie van de 'Performance uitvoering met een kilometerstand van slechts 122.020KM alsmede de extra's opties en dat het een origineel Nederlandse auto betreft is niet alledaags te noemen en is wat ons betreft uniek.
Dit is het serieuze werk. De VW Golf GTi is alom bekend en misschien wel de ideale all-rounder in het sportieve segment. Dit exemplaar betreft de 'Performance' uitvoering. Niet alleen 10PK extra t.o.v. de standaard GTi, maar nog veel interessanter is het sperdifferentieel op de voorwielen van de 'Performance GTi'. Hierdoor heeft de auto een optimale wegligging omdat het vermogen kan worden afgewisseld tussen beide voorwielen. Dit resulteert in het effectief gebruik van het motorvermogen zonder onderstuur.
Af fabriek heeft deze 'GTi Performance' een panoramadak met schuif/ kantelfunctie meegekregen. Maar er zijn meer extra's. Het interieur is volledig in zwart leder uitgevoerd met rode stiksels. Beide voorstoelen zijn voorzien van stoelverwarming. Elektrisch inklapbare buitenspiegels, een elektrisch bedienbare bestuurdersstoel, parkeersensoren voor en achter met
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.