Volkswagen Golf 2.0 TSI R 4Motion Performance Full options
€ 51.950,-
Bouwjaar | 25-03-2021 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 30.591 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 235 kW (320 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 25-03-2021 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 30.591 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 235 kW (320 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Lias Automotive |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Patrimoniumlaan 44A |
Postcode | 3904 AE |
Plaats | Veenendaal |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 16067067 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.liasautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Bandenmaat: 235/35 R19
Acceleratie (0-100): 4,6 s
Topsnelheid: 280 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 429 x 179 x 146 cm
Wielbasis: 263 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.525 kg
Laadvermogen: 1.551 kg
GVW: 3.076 kg
Max. trekgewicht: 1.200 kg (ongeremd 1.600 kg)
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,1 l/100km (1 op 14,1)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 217 - € 246 per kwartaal
Informeer naar de financial lease-mogelijkheden
Deze Volkswagen Golf 8 R Performance in de kleur Deep Black Pearlescent komt uit 2021, werd geleverd van 25-03-2021 tot 31-11-2023 en kostte toen € 72.575.-
Deze Golf R is voorzien van een krachtige benzine-motor, heeft een maximum vermogen van 235 kW (320 PK) en een cilinderinhoud van 1984 cc.
Uiteraard zijn er ook wat opties op dit voertuig aangevinkt. Deze focussen zich voornamelijk op de extra sportieve kant van de hete hatchback. Zo is er een R-Performance-pakket, deze kost bij de Golf 8 R 2.352 euro. Dit voegt twee rijprofielen toe, Drift en Special. Dat Special-profiel is speciaal ontwikkeld voor de Nürburgring, perfect voor extra snelle rondetijden, Verder zorgt dit pakket voor een hogere topsnelheid van 280 km/u.
VW heeft zijn tanden extra stukgebeten: de aandrijving, actief gespreid tussen voor en links- en rechtsachter, vormt een deel van een 'intelligent netwerk' met de zogeheten Vehicle Dynamics Manager. Dat is geen mannetje met een potlood achter z'n oor, maar een stuk software dat zich bezighoudt met onder meer het elektronische differentieel, het adaptieve onderstel en het samenspel tussen zulke systemen. VW noemt de nieuwe aandrijving '4Motion met R-Performance Torque Vectoring' en het doel, uiteraard, is nog meer snelheid.
Deze Golf R Performance is uitgerust met de titanium Akrapovic-uitlaat (3.444 euro, 7 kilo lichter en een aardig brommend en poppend, maar niet wereldschokkend luid geluid).
Ook het interieur is zeer sportief, met leer bekleed sportstuur met grote schakelpaddles en een blauwe '6 uur'-markering. Met de R-knop op het stuur is het gewenste rijprofiel te selecteren. De standaard Digital Cockpit Pro heeft een 'Sport Skin'-weergavemodus, waarbij een ronde toerenteller met R-logo centraal staat. Een ander R-feature is de R-View 3D-weergave en een horizontale toerenteller in de bovenste rand. Als de handmatige schakelmodus is geselecteerd, geven 'shift-lights' het ideale schakelmoment aan.
Naast pure sportiviteit biedt deze Golf R Performance ook veel luxe zoals; Keyless locking and starting system Keyless Access met SAFELOCK, Head Up display, dodehoekassistentie, achteruitrijcamera (Rear View), IQ Light (LED matrix, dynamische
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.