Volkswagen Golf 1.4 eHybrid GTE 245 PK
€ 27.950,- incl. BTW
![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 15-02-2022 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 26.092 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | Z-835-KL Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.395 cc |
Vermogen | 110 kW (150 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 15-02-2022 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 26.092 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | Z-835-KL Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.395 cc |
Vermogen | 110 kW (150 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Drost Autobedrijf |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | De Smalle zijde 13 |
Postcode | 3903 LM |
Plaats | Veenendaal |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)318 - 514466 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.drostautobedrijf.nl/ |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Technische informatie
Vermogen: 110 kW (150 PK)
Vermogen elektromotor(en): 85 kW (116 PK)
Aantal cilinders: 4
Plug-in hybride: Ja
Actieradius: 62 km
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 225/45 R17
Acceleratie (0-100): 6,7 s
Topsnelheid: 225 km/u
Accu: 13 kWh
Accu laden: Type 2, 1-fase, 3.6 kW
Maten
Afmetingen (LxBxH): 428 x 179 x 149 cm
Wielbasis: 262 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.524 kg
Laadvermogen: 516 kg
GVW: 2.040 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieurkleur: Donkergrijs
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 38 g/km
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 1,1 l/100km (1 op 90,9)
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 20,645161290323 kWh/100km
Staat
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 108 - € 123 per kwartaal
Juist als het gaat om veiligheidssystemen, loopt Volkswagen altijd voorop. Dat ziet u ook hier aan deze Golf, die is uitgerust met verschillende rijhulpsystemen. Volkswagen-rijders weten het: een VW is gebouwd voor duurzaamheid en deze Golf ziet er dan ook uit als nieuw. De aandrijving van deze Volkswagen wordt verzorgd door een viercilinder motor en een automatische transmissie. Ziet er goed uit, die sportstoelen. Maar waar het om gaat, is de solide zit onder alle omstandigheden. Verder is de Volkswagen uitgerust met: 17 inch lichtmetalen velgen, LED koplampen, sportonderstel, trailer assistent, extra getint glas en in delen neerklapbare achterbank.
Met het digitale dashboard van deze auto is de aanpassing van uw cockpitinterface een fluitje van een cent. Met adaptive cruise control houdt deze auto automatisch afstand tot uw voorligger. Spraakbediening verhoogt de veiligheid en het gebruiksgemak. De auto luistert naar uw instructies en volgt ze op. Een smartphone met internetverbinding legt eenvoudig overal contact met de auto. U kunt functies activeren en de conditie van de auto monitoren. Beste route, verwachte aankomsttijd: uw eigen navigatiesysteem vertelt u alles! Ook is de Volkswagen uitgerust met: achteropkomend verkeer waarschuwing, kruisend verkeer detectie, electronic climate control, sportstuur met schakelpaddels, draadloos opladen en DAB ontvangst.
In deze auto zijn verschillende technologieën aanwezig die voor u het verkeer en de omgeving in de gaten houden en die desnoods ook kunnen remmen of bijsturen. Verkeersborddetectie herkent tijdelijke en permanente verkeersborden langs en boven de weg. Ongemerkt buiten de rijstrook raken? Nee hoor, het Lane-keeping systeem waarschuwt en corrigeert. De forward collision warning geeft een botswaarschuwing als een aanrijding dreigt met een voorligger. De veiligheid van deze auto wordt verder verhoogd door accident avoidance system, hill hold functie, vermoeidheidsherkenning en bandenspanningcontrolesysteem.
Om deze auto echt te ervaren, moet u beslist een proefrit maken. Mail ons nu of
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
![Autotest | Volkswagen Golf GTI Van het oude stempel](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/4368/volkswagen-golf.jpg)
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.