Bouwjaar | 02-04-2012 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 176.813 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 8-SNS-49 Verzekeren |
Kleur | Bruin Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.806 cc |
Vermogen | 294 kW (400 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 02-04-2012 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 176.813 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 8-SNS-49 Verzekeren |
Kleur | Bruin Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.806 cc |
Vermogen | 294 kW (400 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | RS-eleven |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Groenlandse kade 30 |
Postcode | 3645 BD |
Plaats | Vinkeveen |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)294 - 232911 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.rs-eleven.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Bandenmaat: 255/55 R18
Acceleratie (0-100): 5,9 s
Topsnelheid: 258 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 485 x 194 x 171 cm
Wielbasis: 290 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 2.040 kg
Laadvermogen: 800 kg
GVW: 2.840 kg
Max. trekgewicht: 3.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieurkleur: Bruin
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 245 g/km
Energielabel: E
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 10,5 l/100km (1 op 9,5)
Brandstofverbruik in de stad: 14,4 l/100km (1 op 6,9)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8,2 l/100km (1 op 12,2)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 332 - € 377 per kwartaal
In 2002 bracht Porsche de Cayenne op de markt, Het was voor de Duitse sportwagenbouwer de eerste stap in het segment van de SUV's en de auto bleek een geweldig verkoop succes te worden. In 2010 volgde de opvolger, op het eerste gezicht een subtiele verandering ten opzichte van het origineel, maar onderhuids is deze veel meer toegespitst op de sportieve rij eigenschappen waar de coupe modellen beroemd om zijn. Porsche haalde een fors aantal kilo's van het gewicht af, waardoor de auto sportiever, sneller, maar vooral ook zuiniger rijdt. De 8 speed tiptronic automatische versnellingsbak helpt hier ook zeker aan mee.
Het betreft de "S" versie met de heerlijke 4.8 liter V8 motor. Deze produceert maar liefst 400 pk en doet de sprint van 0-100 km/h in 5.9 seconden. De topsnelheid ligt net onder de 260 km/h, maar waar de auto echt in uitblinkt is de tussen acceleratie. De trekkracht is fenomenaal, en de ( maximaal 5 ) inzittenden ervaren dit geweld in alle rust en comfort. Aangezien deze auto ook nog is voorzien van een afneembare trekhaak kan er ook nog een aanhanger tot een gewicht van 3500 kg worden meegetrokken. Over comfort gesproken, deze Porsche is voorzien van alle comfort en opties. De metallic lak in combinatie met het bruine lederen interieur zorgen voor een chique uitstraling. De stoelen zijn veelvoudig verstelbaar en zijn voorzien van verwarming. Verder is de auto naast alle gebruikelijke opties ook nog voorzien van een glazen schuifdak, climate control, CarPlay, navi, etc.
De onderhoudshistorie is geheel compleet aanwezig en correct bijgehouden. Auto word afgeleverd met een nieuwe onderhoudsbeurt en 12 maanden APK . Deze Porsche is geheel schadevrij en heeft uitsluitend de normale gebruikssporen die bij deze km stand mogen worden verwacht. Eventuele bezichtigingen en proefritten graag op afspraak.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche Cayenne (2002 - 2010) | Peper en zand
Porsche en sportwagen horen bijelkaar als peper en zout. Een Porsche combineert meer dan pittige prestaties met een scherp gelijnd uiterlijk. Maar de combinatie van peper en zand is nieuw. Kan een terreinwagen rijden als een echte Porsche?
Een terreinauto van een sportwagenfabrikant? Porsche bewijst dat het kan. De Cayenne stuurt niet zo goed als andere Porsches, maar veel beter dan andere SUVs. Ook vaardig in het terrein.
Plus
- uitstekend weggedrag
- ook vaardig in het terrein
- zeer comfortabel
Min
- matige prestaties voor een Porsche
- geen Porsche-gevoel
- matige klank audiosysteen
Conclusie
Een Porsche heeft een bijzondere aantrekkingskracht, een magie die iedere rit tot een feest maakt. In de hier gereden basisuitvoering van de Cayenne lijken die ingrediënten te ontbreken. De prestaties van het instapmodel zijn daarmee goed, maar lang niet zo goed als die van de Porsche sportwagens. Ook de wegligging is goed (vooral in de sport-stand), maar niet zo goed als die van de Porsche sportwagens.
Maar ... in vergelijking met andere SUV's is de Cayenne wel degelijk een bijzondere auto. Wat in vergelijking met andere Porsches matig is, is in vergelijking met andere SUV's juist uitstekend. Bovendien beperken de talenten van de Cayenne zich niet tot een bovengemiddeld goed weggedrag, de auto presteert ook in het terrein. Peper en zand, wat een combinatie!