Bouwjaar | 24-05-2002 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 332.275 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 73-JJ-KL Verzekeren |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.587 cc |
Vermogen | 80 kW (109 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 24-05-2002 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 332.275 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 73-JJ-KL Verzekeren |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.587 cc |
Vermogen | 80 kW (109 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Auto de Jong |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Smidsdijk 12 |
Postcode | 3945 LB |
Plaats | Cothen |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)343 - 552055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
GSM | 06212455727 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: dec 2000 - mrt 2007
Technische informatie
Koppel: 147 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 50 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 10,6 s
Topsnelheid: 193 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 384 x 166 x 138 cm
Wielbasis: 244 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.115 kg
Laadvermogen: 420 kg
GVW: 1.535 kg
Max. trekgewicht: 1.100 kg (ongeremd 600 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 166 g/km
Emissieklasse: Euro 3
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7 l/100km (1 op 14,3)
Brandstofverbruik in de stad: 9,5 l/100km (1 op 10,5)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,7 l/100km (1 op 17,5)
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 15
Aantal sleutels: 1
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 139 - € 151 per kwartaal
Inruilkoopje voor de Handige Harry. Beetje ruige Peugeot 206 CC 1.6 16V met APK t/m 23 april 2025!! Rijdt heerlijk maar heeft buitenom wel wat deukjes. Lederen interieur maar met beschadiging aan de instapwang. De cabrioletkap werkt goed, alleen het raampje linksachter hapert af en toe en dient nagekeken te worden. Technisch prima auto, veel facturen aanwezig. Zo is in april 2023 is de versnellingsbak vervangen en de koppeling compleet vernieuwd, een factuur van 1962,= euro. De distributieriem is bij km.stand 257.000 in 2017 vernieuwd. Nu zo meenemen voor EUR 1199,=. Bezichtiging na telefonische afspraak, dus bel met 06-21245527. Met vriendelijke groet, Leen de Jong.
= Bedrijfsinformatie =
Al onze prijzen zijn rijklaar-prijzen tenzij anders vermeld. Diverse onderhouds- en garantie pakketten beschikbaar. LET OP !! Smidsdijk 12, Cothen is mijn privéadres. Graag even een belletje voor de locatie van de auto van uw keuze! Informatie over de auto geven wij het liefst telefonisch, e-mails worden niet dagelijks gelezen. Dus, graag even bellen met 06-21245527 of 0343-552055. Met vriendelijke groet, Leen de Jong.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Peugeot 206 plus | Scherp rekenwerk
Een test van de Peugeot 206? Die is toch al jaren geleden opgevolgd door de 207? Ja, dat klopt. Maar de 206 bleef desondanks in productie. Sterker nog, de 206 is gefacelift en heeft nu dezelfde scherpe uitstraling als de allernieuwste Peugeots. Daarom is deze oude bekende onder de naam "206+" nu terug op de markt als budgetmodel. Is het een goed idee om nu een 206+ te kopen, of is het verstandiger om door te sparen voor een 207?
De Peugeot 206 is terug onder de naam 206+, voor wie terugverlangt naar de 206 of de 207 te kostbaar vindt. Het is overduidelijk waarom de 206+ zo goedkoop is, maar dit budgetmodel is meer dan welkom.
Plus
- scherpe prijs
- zeer ruim
- nette prestaties, laag verbruik
Min
- voelt minder solide dan Peugeot 207
- veel rijgeluiden
- karige uitrusting
Conclusie
Bij Peugeot draait het allemaal om de cijfertjes. De Peugeot 207 volgde de 206 op. Maar nu is de 206 terug als budgetmodel onder de naam 206+. De Peugeot 207 is en blijft zonder enige twijfel beter dan de 206+. De opvolger voelt meer solide, is stiller, heeft een betere wegligging, beschikt over een modernere uitrusting en is met name veiliger.
Maar enig rekenwerk leert dat de 206+ wel degelijk een interessant aanbod vormt. Met name de hier gereden basisuitvoering biedt een gunstige prijs/prestatie verhouding. Voor de prijs van deze 206+ 1.1 XR bieden veel andere merken alleen miniatuurtjes. Omdat de 206+ groter is, is de auto stabieler en daardoor ook comfortabeler. Bovendien biedt de 206+ voorin volop ruimte (de ruimte achterin is matig) en de kofferruimte is royaal bemeten.
Terwijl andere auto's met eenzelfde formaat vaak zwaarder zijn gemotoriseerd, kiest Peugeot voor een lichte motor die toch prima presteert en bovendien nog voordeliger is in het gebruik.