Land Rover Defender 90 1984 zeer veel rekeningen en historie

n.o.t.k.

afbeelding vergroten
Bouwjaar 06-11-1984
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand -
Deuren 5
Kenteken 84-SKP-1 Verzekeren
Kleur Groen Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 2.286 cc
Vermogen 55 kW (75 pk)

Land Rover Defender 90 1984 zeer veel rekeningen en historie


n.o.t.k.

Algemeen

Bouwjaar 06-11-1984
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand -
Deuren 5
Kenteken 84-SKP-1 Verzekeren
Kleur Groen Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 2.286 cc
Vermogen 55 kW (75 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Auto Control
Contactpersoon Danny van Kerkhof
Adres Sterrenbergweg 30
Postcode 3769 BT
Plaats Soesterberg
Provincie Utrecht
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 53185490 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.autocontrol.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • 4x4 uitvoering

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Terreinwagen
Aantal cilinders: 4
Ledig gewicht: 1.660 kg
Laadvermogen: 740 kg
GVW: 2.400 kg
Max. trekgewicht: 3.500 kg (ongeremd 750 kg)
Aantal zitplaatsen: 9
Emissieklasse: Euro 0

Een hele leuke, stoere en vooral goede Land Rover 90 met de juiste uitstraling en een zeer gedreven vorige eigenaar die de wagen in de 8 jaar dat hij hem bezat behoorlijk ingrijpend heeft aangepast/verbeterd/vernieuwd. De Land Rover heeft in 2014 een complete body-off restauratie gehad bij Land Rover specialist Rega in Ede, een uitgebreide reportage van de chassiswissel en schutbordwissel is te vinden op www.autorega.nl/project/chassiswissel-defender-90.html. Hierbij is ook het VIN nummer opnieuw ingeslagen.
Totaal is er voor meer dan €30.000,00 uitgegeven, alle facturen zijn aanwezig vanaf de import in 2011.
Het vervangende chassis is gestraald en gepoedercoat en het schutbord met voorruitframe is eveneens vernieuwd.
De afgelopen 8 jaar is er ongeveer 30000km mee gereden, bij het importeren zat er een mijlenteller in die op 109418 stond welke is vervangen door een tweedehands exemplaar met kilometeraanduiding. De kilometerstand die bij de advertentie staat is dus niet de correcte maar alleen de afgelezen stand, de werkelijke km stand zal rond de 200000 zijn.
Een greep uit de accessoires: reservewielsteun draaibaar, Wolf HD velgen, verzwaarde voorbumper, bescherming achterbumper, treeslider bescherming, getinte schuifruiten in hardtop, stoelverhogers voor en scheidingsbeugel achter voorstoelen waardoor langere personen prima kunnen zitten, 3e zitting Exmoor, gordels voor en achter, cubbybox, buitenspiegels links en rechts, zonnekleppen, werklamp achter, extra 12v aansluitingen, toolbox metaal achter, origineel boordgereedschap etc.
Wat betreft de techniek is er dus ook een hoop vervangen en verbeterd, zo is het stuurhuis vervangen en zijn diverse componenten van het remsysteem vernieuwd. Tevens zijn de motor-en vriespluggen vervangen, electronische ontsteking geplaatst, dynamo en startmotor vervangen, nieuwe radiateur en carburateur, nieuwe heldere koplampen, aandrijfassen inclusief kruiskoppelingen, nieuwe schokbrekers etc. Het is eigenlijk teveel om op te noemen maar in de bijgeleverde documentatie vindt u alles terug.
Al met al een complete en goed onderhouden liefhebbersauto die voor slechts €122 per jaar bijna het hele jaar gereden kan worden, in 2024 is de Defender geheel belastingvrij en nog aantrekkelijker.
Bel of mail voor meer info of een afspraak, wij zijn altijd bereikbaar op 0654 224411 of 0653 185490.

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Land Rover Defender | Titelverdediger

De eerste Land Rover Defender was niet minder dan 68 jaar op de markt. Dat was aanvankelijk te danken aan de kwaliteiten in het terrein. Gaandeweg groeide de Defender  dankzij het uiterlijk en het puristische karakter uit tot een onvervangbaar icoon op wielen. Toch is het nu tijd voor de tweede generatie van de Defender. Is dit een waardige opvolger van de eerste generatie?

Autotest | Land Rover Defender Titelverdediger

De 2e generatie van de Land Rover Defender is nog sterker in het terrein, maar voelt zich nu ook thuis op de openbare weg. Vanwege een enorme groeistuip is de Defender onhandig groot in de stad.

Plus

  • uiterst capabel in het terrein
  • ook thuis op de verharde weg
  • (zeer) ruim en praktisch

Min

  • onhandig groot
  • hoog verbruik, zelfs met dieselmotor
  • matig zicht naar achteren vanwege reservewiel op achterklep

Conclusie

Is de nieuwe Land Rover Defender een waardige opvolger van de eerste? Ja, grotendeels wel. Alleen de toegenomen afmetingen zorgen voor twijfel. Omdat lengte en breedte voortaan beter in verhouding staan tot de hoogte, zijn de rijeigenschappen sterk verbeterd. Echter, de Defender is nu ronduit onhandig in de stad en eist logischerwijs veel ruimte op in het terrein. Vanwege de groeistuip is de Defender ook zwaarder geworden en dat vereist een grotere motor, waardoor de Defender (veel) kostbaarder is in aanschaf en gebruik.

Als het gaat om de vormgeving en de beleving, dan is Land Rover in de opzet geslaagd. Het karakter is behouden, maar doorontwikkeld naar de moderne tijd. De uitrusting is modern en compleet, waarbij het nieuwe infotainment-systeem een stap vooruit betekent voor alle modellen van Jaguar Land Rover. Dankzij het verbeterde weggedrag is de Defender veelzijdiger geworden. Tegelijkertijd zijn de capaciteiten in het terrein nog beter. Alhoewel de bestuurder nog steeds volledige controle heeft, is het nu ook mogelijk om de keuze aan de computer over te laten, waardoor terreinrijden ook nog eens makkelijker is geworden. De nieuwe Defender heeft zijn titel daarom met verve verdedigd!

Deel deze advertentie