Honda CR-V
Omdat het altijd slimmer kan
SUV's zijn groot, stoer, functioneel en daarmee heel verleidelijk. Diezelfde zaken zijn echter ook de belangrijkste nadelen van een SUV. De hoge bouw zorgt voor een hoog zwaartepunt en het hoge gewicht zorgt voor een fors verbruik. Daarom vroeg Honda zich af of het misschien slimmer kan. Het resultaat is de nieuwe CR-V met hybride-aandrijving.
De 5e generatie van de Honda CR-V is behalve ruim en comfortabel ook heel slim. De hybride-aandrijving maakt deze grote SUV vlot en zuinig. Honda kiest daarbij voor een eigen aanpak en die werkt.
Plus
- vlot en zuinig
- comfortabel
- zeer ruim
Min
- achterklep opent te laag
- aangepaste rijstijl vereist voor echt zuinig rijden
- niet voordeliger dan een 100% elektrische auto
Conclusie
Honda introduceert de vijfde generatie van de CR-V. Het belangrijkste doel was om deze SUV slimmer te maken dan de concurrentie. Op die manier zullen niet alleen de huidige eigenaren van een CR-V voor deze nieuwe generatie kiezen, maar moeten ook berijders van SUV's van andere merken worden verleid. Een intensieve testrit bewijst dat Honda geheel in die opzet is geslaagd. Juist door het kiezen voor hybride aandrijving is de CR-V niet zo vernieuwend dat de bestuurder andere gewoonten moet aanleren. Tegelijkertijd is de CR-V Hybrid wel zuiniger en comfortabeler dan een standaard SUV. Daarbij biedt de CR-V bovengemiddeld veel ruimte, volop comfort en een moderne uitrusting.
Honda CR-V 14 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
48.106 km - 2020 € 33.950,-
81.247 km - 2020 € 34.750,-
233.972 km - 2000 € 2.744,-
191.017 km - 2010 € 9.950,-
56.121 km - 2019 € 30.950,-
109.830 km - 2010 € 18.995,-
362.900 km - 2005 € 6.495,-
453.612 km - 2000 € 1.950,-
116.611 km - 2016 € 20.950,-
210.947 km - 2008 € 9.440,-
216.220 km - 2007 € 13.995,-
160.350 km - 2007 € 12.750,-
291.000 km - 2002 € 4.750,-
246.590 km - 2004 n.o.t.k.