Range Rover Sport
Nergens vies van
U wilt een Range Rover Sport? Dan is er de keuze tussen diverse dieselmotoren of een 5.0 liter V8 Supercharged benzinemotor. Een bescheiden benzinemotor was er tot nu toe niet. De reden daarvoor is eenvoudig: een dieselmotor is in een auto zoals deze vrijwel altijd voordeliger dan een benzinemotor. Alleen echte liefhebbers zullen kiezen voor een benzinemotor en zij willen meteen het beste van het beste. Voor het milieu of de bijtelling is dat echter geen ideale keuze. Daarom is er nu een tussenweg: de plug-in hybrid belooft de prestaties van een sportieve benzinemotor tegen een verbruik dat lager is dan van een diesel.
De Range Rover Sport is thuis op de snelweg en in het terrein. De plug-in hybrid P400e is snel en zuinig. Na de facelift voor 2018 een moderne uitrusting.
Plus
- Goede rijeigenschappen on-road, subliem off-road
- Zeer luxueus
- Zuinig dankzij hybride-techniek
Min
- overgang tussen elektromotor en benzinemotor duidelijk merkbaar
- automaat schakelt niet onmerkbaar
- onhandige locatie oplaadpunt
Conclusie
Naast de diverse dieselmotoren en de oppermachtige V8 5.0 Supercharged benzinemotor is de plug-in hybrid een zinvolle aanvulling op het leveringsprogramma van de Range Rover Sport. Nog steeds weet de Range Rover Sport als geen ander dynamiek met terreinwaardigheid te combineren. De hybride-aandrijving zorgt voor uitstekende prestaties én nog meer comfort op de openbare weg. Tegelijkertijd is merkbaar dat Land Rover weinig ervaring met deze techniek heeft: de overgang van elektrisch rijden naar rijden op benzine verloopt niet geheel onmerkbaar en het aansluitpunt voor het laadstekker is ronduit onhandig gekozen.
In de hybride-uitvoering blijven alle kwaliteiten van de Range Rover Sport behouden. De binnenruimte is en blijft riant. De uitrusting is modern en compleet. Het uitgekiende onderstel geeft de Range Rover Sport het beloofde sportieve karakter, terwijl de terreinwaardigheid is behouden. Modder of asfalt, benzine of elektriciteit: deze Range Rover is nergens vies van!
Land Rover Range Rover Sport 38 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
309.221 km - 2008 € 8.445,- incl. BTW
156.962 km - 2019 € 52.440,- incl. BTW
153.911 km - 2014 € 28.950,-
93.651 km - 2019 € 62.840,- incl. BTW
82.923 km - 2018 € 93.950,-
76.605 km - 2021 € 70.950,- incl. BTW
49.049 km - 2019 € 64.850,-
178.851 km - 2014 € 21.499,-
207.667 km - 2014 € 45.250,-
92.990 km - 2019 € 61.950,-
98.321 km - 2018 € 89.950,-
93.150 km - 2018 € 55.950,- incl. BTW
59.755 km - 2020 € 66.950,-
220.000 km - 2015 € 41.999,-
2024 € 329.900,- incl. BTW
117.303 km - 2010 € 34.950,-
192.018 km - 2014 € 19.990,-
182.428 km - 2015 € 29.950,-
118.651 km - 2007 € 29.950,-
219.365 km - 2010 € 5.500,-
46.204 km - 2019 € 65.990,- incl. BTW
89.998 km - 2016 € 36.900,-
17.289 km - 2023 € 157.950,- incl. BTW
215.369 km - 2014 € 26.950,-
98.992 km - 2010 € 29.950,-