Bouwjaar | 30-11-2004 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 87.446 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | P-061-DZ Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.796 cc |
Vermogen | 141 kW (192 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 30-11-2004 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 87.446 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | P-061-DZ Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.796 cc |
Vermogen | 141 kW (192 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Van der Kooi Sportscars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Meidoornkade 18 |
Postcode | 3992 AE |
Plaats | Houten |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)30 - 4100490 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.vanderkooisportscars.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: jan 2004 - jun 2006
Technische informatie
Koppel: 181 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 40 liter
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,2 s
Topsnelheid: 241 km/u
Maten
Wielbasis: 230 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 891 kg
Laadvermogen: 275 kg
GVW: 1.166 kg
Interieur
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
Emissieklasse: Euro 3
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,8 l/100km (1 op 11,4)
Brandstofverbruik in de stad: 12,1 l/100km (1 op 8,3)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,8 l/100km (1 op 14,7)
Historie
Aantal eigenaren: 1
Financiële informatie
Afleverkosten: De getoonde prijs is inclusief € 495 afleverkosten.
Motorrijtuigenbelasting: € 75 - € 85 per kwartaal
Deze mooie Lotus Elise 111R 1.8i met 192 PK in Starlight-Black metallic, met zwart lederen interieur is een lust voor het oog.
Met nog maar 87446 KM gereden, is dit een fantastische auto om in te rijden.
Deze auto is uitgevoerd met de volgende extra's:
- Krachtige en gewilde Toyota motor met 6 versnellingen
- Verstralers
- Zwart lederen interieur
- Afneembaar lederen sportstuur
- Carbon instraplijsten
- Blaupunkt radio
- Sportuitlaat
- Alcantara dashboard
- Onderhoudshistorie is aanwezig
Wilt u deze echt mooie Elise komen bekijken, belt u dan voor een afspraak voor bezichtiging en eventueel voor een proefrit, 030-4100490 of 06-81344949 Marco Smit.
Its bring Spring 2004, the Lotus Elise is aptly poised for her new lease of life that would reinvigorate Lotus design cars into the 21st Century. Exterior design credits on the new car weren't really necessary as the cars exterior changes were minimal, however all new models; each with a Toyota 2ZZ powertrain, revealed the S2 full potential, the results are outstanding.
Lotus undertook a thorough and exhaustive evaluation of a wide range of state-of-the-art engines. Toyota's 2ZZ-GE 1.8 litre 4 cylinder 16-valve VVTL-i engine and C64 six-speed gearbox was chosen as an outstanding package, excellently suited to the Elise, The Toyota VVTL-i branded motor features both variable value timing and lift. The value timing boasts transient changing points, kicking in at 6,200rpm and out at any point down to 5,800rpm.
A bespoke exhaust system has been developed for the Elise 111R with the twin exhaust pipes exiting through the rear diffuser. Furthermore, the engine management system, bifurcated exhaust downpipe, and bespoke gearshift mechanism are designed and developed by Lotus, resulting in a power unit perfectly integrated with the Elise's chassis and dynamics.
Benefiting from the 6 speed trans, featuring a 4 channel ABS anti-lock braking system. It modulated the hydraulic pressure in the AP Racing Twin piston front calipers and single Brembo rears, both clamping 282mm discs.
The 111R has a weight increase over K-Series of 3.1% and a power increase of 18.5% it was clearly an excellent move on behalf of
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Lotus Elise | De tweede de beste
"Als iets niet kapot is, repareer het dan niet", luidt het gezegde. Toch nam Lotus het risico en vernieuwde onlangs haar grootste succesnummer. De vorige Lotus Elise was welhaast de perfecte sportwagen, met een puur ongecompliceerd karakter en een bescheiden uitstraling. Nu is de Elise met de computer herontworpen. Daarbij is goed naar de klanten geluisterd en is de auto precies op de gevraagde punten verbeterd terwijl het karakter is gebleven.
De 2e generatie van de Lotus Elise is wederom een sportwagen in zijn puurste vorm. De Elise haalt zijn kracht niet uit brute paardenkrachten, maar uit een lichtgewicht bouw en een subliem onderstel.
Plus
- heel veel race-plezier
- zeer communicatief
- gedurfde vormgeving
Min
- cabriogevoel niet compleet
- veel bijgeluiden
- lastig schakelen met koude motor
Conclusie
Lotus heeft een groot risico genomen door een prima verkopende en presterende sportwagen radicaal onder handen te nemen. Gelukkig is ook de tweede generatie van de Lotus Elise een sportwagen in zijn puurste vorm. Als het om zuiver en ongecompliceerd rijplezier gaat, is Lotus er in geslaagd de perfectie te perfectioneren.
Het uiterlijk past nu beter bij de prestaties, de auto is een fractie functioneler geworden, de afwerking beduidend beter en het concept beantwoordt nog beter aan de wensen van de Lotus-koper. De Lotus Elise II geeft nog steeds een onovertroffen gevoel van wendbaarheid, lenigheid en snelheid en geeft daarmee alle andere sportwagens letterlijk en figuurlijk het nakijken.