Bouwjaar | 10-08-2018 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 116.793 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | TH-259-P Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 125 kW (170 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 10-08-2018 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 116.793 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | TH-259-P Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 125 kW (170 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Ekris Utrecht |
Contactpersoon | Afdeling verkoop gebruikt |
Adres | Proostwetering 51 |
Postcode | 3543 AC |
Plaats | Utrecht |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)30 - 2713625 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.ekris.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: nov 2017 - nov 2018
Modelcode: I01
Typenummer: 7Z61
Technische informatie
Vermogen: 125 kW (170 PK)
Vermogen elektromotor(en): 135 kW (184 PK)
Koppel: 270 Nm
Aandrijving
Actieradius: 280 km (255 km elektrisch)
Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Prestaties
Acceleratie (0-100): 6,9 s
Topsnelheid: 160 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 401 x 179 x 159 cm
Wielbasis: 257 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.240 kg
Laadvermogen: 460 kg
GVW: 1.700 kg
Accu
Accu: 42 kWh, Type lithium-ion
Accu laden: Type 2, 3-fasen, 11 kW, 70 km actieradius per uur, compleet vol in 3 uur en 50 minuten
Accu snelladen: Combined Charging System, 50 kW, 199 km actieradius per uur, compleet vol in 0 uur en 40 minuten
Interieur
Interieurkleur: Naturlederkombination 'Stellaric' Dalbergiabraun
Bekledingcode: NLFT
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu en verbruik
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 13,6 kWh/100km
CO2-uitstoot: 0 g/km
Energielabel: A
Historie
Aantal eigenaren: 3
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
Garantielabel: BMW Premium Selection
Overige informatie
Laadtijd normaal stopcontact: 11:43
Laadtijd aan krachtstroom aansluiting 3 fase: 01:55
Bruikbare accucapaciteit: 40.09 kWh
Ingeschatte actieradius: 191 km
Ingeschat verbruik: 19.41 kWh/100km
Actieradius praktijk zomer: 189 km
Actieradius praktijk winter: 163 km
Verbruik praktijk zomer: 17.99 kWh/100km
Verbruik praktijk winter: 21.56 kWh/100km
Al meer dan honderd jaar is het bewijs geleverd: BMW maakt rijden geweldig. Eindelijk elektrisch rijden? Deze auto is voorzien van een elektromotor. Dus stil, schoon én snel! Een krachtige motor geeft deze auto zijn sportieve prestaties. Stoelverwarming maakt het leven in deze auto aangenaam op koude en winterse dagen. In deze auto profiteert u onder andere ook van: sportonderstel, donker getint glas achter, LED-achterlichten, verwarmde ruitensproeiers, elektrisch bedienbare ramen voor, elektrisch inklapbare buitenspiegels, LED-dagrijverlichting en in delen neerklapbare achterbank.
Rijke klankkleur en een indrukwekkend geluidsspectrum komen van het Harman/Kardon audiosysteem. Natuurlijk is het systeem ook voorzien van: Apple carplay en mirrorlink, navigatiesysteem, DAB ontvangst, multifunctioneel sportstuur en achteruitrijcamera. Nooit meer te warm of te koud. De automatische airconditioning zorgt altijd voor de temperatuur die u kiest. De auto neemt u werk uit handen doordat hij zelf veel in de gaten houdt. Een regen- en lichtsensor en een automatisch inschakelbare verlichting nemen waar wanneer de ruitenwissers en het licht aan moeten. Op de plaats van bestemming helpen de parkeersensoren voor en achter u om gemakkelijk en schadevrij in te parkeren. Aan boord van deze BMW i3 is een achteropkomend verkeer waarschuwing voor extra veiligheid. Ook fijn als u op de voorgeschreven snelheid wilt blijven: de cruise control. U bent in deze BMW ook voorzien van verstelbaar stuur, automatisch dimmend
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW i3 | Pionieren zonder zorgen
Razend enthousiast, lyrisch, bijna verliefd was de testredacteur na de eerste kennismaking met de BMW i3. Van nature is een elektrische auto al stiller, sneller, comfortabeler en natuurlijk schoner dan een auto met verbrandingsmotor. De i3 voegt daar ook nog eens een "premium" uitstraling aan toe, zodat elektrisch rijden pure verwennerij wordt. Net als andere elektrische auto's wordt de i3 ook geplaagd door een beperkte actieradius. Daar zou de nieuwe variant met "range extender" een oplossing voor moeten bieden.
De BMW i3 is veel meer dan een elektrische auto. Het is een BMW! En dat betekent ongekend rijplezier en premium kwaliteit. Bovendien is de i3 te voorzien van een benzinemotor, goed voor 100 km reserve
Plus
- minder beperkingen dankzij range extender
- uitstekende rijeigenschappen
- Overtuigend premium-gevoel
Min
- Matige beenruimte achterin
- A-stijl hindert zicht (afhankelijk van postuur bestuurder)
Conclusie
De i3 is BMWs compacte, elektrische auto. Zoals mag worden verwacht van BMW, staan de rijeigenschappen op een hoger niveau dan bij een doorsnee elektrische auto. De uitrusting is, met de juiste optie-pakketten, compleet en vooruitstrevend. Daarbij heeft BMW de i3 vanaf de basis als elektrische auto ontworpen, met als resultaat dat de binnenruimte optimaal bruikbaar en toegankelijk is.
De gewone i3 legt in theorie 190 km af op een volle accu. Reken in de praktijk op zo'n 150 km en bij koud weer of een sportieve rijstijl op 100 km. Omdat zo'n beperkte actieradius zorgen geeft, is de i3 voortaan ook leverbaar met range extender. Deze hulpmotor zorgt voor 100 km extra actieradius, waarmee de angst voor leegrijden wordt weggenomen en de auto breder inzetbaar is.