Nissan GT-R

Niet presenteren, maar presteren

Een achtbaan geeft de sensatie van autoracen zonder ook maar een meter te hoeven sturen. Er zijn sportwagens die met gepeperde prijskaartjes en imposante specificaties veel indruk maken, maar in feite geen topprestaties leveren. En dan is er de Nissan GT-R, waarbij het niet gaat om presenteren maar om presteren. Voor modeljaar 2017 presteert de GT-R nóg beter...

Autotest | Nissan GT-R Niet presenteren, maar presteren

Voor modeljaar 2017 heeft Nissan de GT-R nog sneller gemaakt. Tegelijkertijd leent deze supersportwagen zich nu beter als reisauto. Alsvanouds kan iedereen hard rijden met de GT-R dankzij elektronica.

Plus

  • relatief goedkoop
  • absurd snel
  • leent zich ook als comfortabele reisauto

Min

  • geen head-up display
  • weinig aandacht voor actieve veiligheid

Conclusie

Voor modeljaar 2017 heeft Nissan de sterkste punten van de GT-R nog verder versterkt. Het resultaat is dat het verschil met de concurrentie nog groter is geworden, en dat is inclusief compleet nieuwe auto's van recentere datum.

Dankzij nog meer vermogen en een nog betere stroomlijn is de GT-R niet alleen sneller geworden, maar is de auto nu ook stabieler op hoge snelheid. Tegelijkertijd werd de GT-R comfortabeler, zodat de naam Gran Turismo Racing Technology meer wordt waargemaakt. Nog meer dan voorheen draait het bij de GT-R niet om de presentatie naar de buitenwereld maar om pure prestaties voor de bestuurder.