Range Rover Evoque Convertibe

Omdat het kan

Range Rover was de eerste om van een terreinauto een design-auto te maken. Bij de Evoque draait alles om het uiterlijk, zonder de terreinwaardigheid en veelzijdigheid te vergeten. Nu gaat de meest modieuze Range Rover nog een stap verder en is voortaan ook als cabriolet verkrijgbaar.

Autotest | Range Rover Evoque Convertibe Omdat het kan

De Range Rover Evoque was al een terreinauto en design-auto in een. Met de komst van de cabriolet is de Evoque nog leuker en veelzijdiger geworden. Lijdt helaas wel aan overgewicht.

Plus

  • unieke combinatie van terreinauto, design-auto en cabriolet
  • hoge kwaliteit cabrio-kap
  • moderne uitrusting dankzij facelift 2016 van basismodel

Min

  • merkbaar zwaarder dan een gewone Evoque
  • veel turbulentie bij open dak op hoge snelheid
  • kleine bagageruimte

Conclusie

Waarom introduceert Range Rover de Evoque Convertible? Omdat het kan! Het ontwikkelen van een terreinauto, design-auto en cabriolet in één vormt een enorme uitdaging. Alleen al omdat Range Rover die uitdaging aan wilde gaan, is de Evoque Convertible op de markt gebracht. Een mooie bijkomstigheid is dat de Evoque nog meer status krijgt en is het model uit 2011 opnieuw actueel is.

Tijdens het rijden is merkbaar dat de Convertible een stuk zwaarder is dan een gewone Evoque, maar nog steeds zijn de rijeigenschappen goed. Bovendien is ook deze cabriolet terreinwaardig en uiterst luxueus. En daarmee is de cabriolet eigenlijk een logische aanvulling: de auto die wordt gekocht om de veelzijdigheid, biedt nu nog meer van alles.