Daihatsu YRV

Nieuwbouw

Ze verzinnen wat, die Japanners. YRV staat voor "Young Recreational Vehicle". Met deze auto wil Daihatsu een nieuw marktsegment bereiken en wel dat van de jonge bestuurder met actief leven. Is de YRV de nieuwste gimmick van een over actieve marketing afdeling of bouwt Daihatsu een nieuw segment voor zichzelf?

Autotest | Daihatsu YRV Nieuwbouw

De YRV ziet er leuk uit, biedt veel binnenruimte, rijdt aardig en is vooral zeer vriendelijk voor de portemonnee. Daarmee geeft Daihatsu een welkome en eigen invulling aan het concept MPV.

Plus

  • vlot en zuinig
  • veel ruimte voorin
  • originele vormgeving

Min

  • geen klokje, geen hoedenplank
  • matige wegligging
  • voelt gammel

Conclusie

Het lijkt de ultieme droom: een compleet nieuw marktsegment bouwen en dat als enige uitbaten. BMW en Ford lukte het niet met de SAV (Sports Activity Vehicle). Net zo goed creëert Daihatsu geen Young Recreational segment met de YRV.

Het maakt de auto er niet minder origineel en praktisch mee. De YRV ziet er leuk uit, biedt veel binnenruimte, rijdt aardig en is vooral zeer vriendelijk voor de portemonnee.