Mitsubishi Outlander PHEV
Vandaag is alles beter
Een jaar geleden werd de nieuwe Mitsubishi Outlander geïntroduceerd. Een prima auto die een prima recensie kreeg. Maar zowel de klanten als de redactie van Autozine keken uit naar meer. Er werd namelijk een heel bijzondere uitvoering aangekondigd: de "plug-in hybride". Deze zou alle kwaliteiten van een SUV combineren met het milieuvriendelijke karakter van een elektrische auto. Was de "Outlander PHEV" het wachten waard?
De droom van iedere zakelijke rijder: een grote, ruime, stoere auto die desondanks in aanmerking komt voor een lage bijtelling. Bij het juiste gebruik (opladen!) maakt de Mitsubishi Outlander het waar
Plus
- zo zuinig als de bestuurder zelf wil
- ruim en praktisch
- nette prijs dankzij belastingvoordeel
Min
- veel betuttelende piepjes en waarschuwingen
- matige prestaties
- geen opbergplek voor laadkabels
Conclusie
Een jaar na de introductie van de nieuwe Mitsubishi Outlander is ook de langverwachte plug-in hybrid beschikbaar. En het was het wachten waard, want de PHEV is een wonder van techniek! Alleen het machtige gevoel van een SUV en het superieure gevoel van een elektrische auto ontbreken. De Outlander is wel even ruim, praktisch en luxueus als iedere andere SUV. Het weggedrag is ontegenzeglijk anders, maar zeker niet slechter.
Onderhuids combineert de Outlander de techniek van een elektrische auto, van een hybride en van een traditionele verbrandingsmotor. Daarmee is het belangrijkste bezwaar tegen een elektrische auto, de beperkte actieradius, weggenomen.
Op papier is het verbruik extreem laag (1.9 liter per 100 km) en dankzij de bijbehorende lage CO2-uitstoot (44 gr/km) komt de Outlander in aanmerking voor maximaal belastingvoordeel. Of dit verbruik ook in de praktijk kan worden gerealiseerd is sterk afhankelijk van de verdeling van ritten op elektra of benzine. Wanneer altijd op benzine wordt gereden is de Outlander iets zuiniger dan de concurrentie. Als de bestuurder de geboden middelen optimaal inzet, is de Outlander PHEV zuiniger dan het kleinste stadsautootje. Wanneer puur elektrisch wordt gereden is het verbruik zelfs nul. Vanaf vandaag is alles dus inderdaad beter.
Mitsubishi Outlander 67 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
90.588 km - 2017 € 22.900,- incl. BTW
134.336 km - 2014 € 14.850,-
62.917 km - 2019 € 27.945,-
100.491 km - 2013 € 16.500,-
144.166 km - 2013 € 13.950,-
225.432 km - 2007 € 6.480,-
174.403 km - 2010 € 10.280,-
302.581 km - 2007 € 3.980,-
Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Instyle / Trekhaak / Schuifdak / Camera / Leder / Stoelverw. / NL-Auto
201.158 km - 2013 € 11.900,-
152.883 km - 2019 € 19.940,- incl. BTW
219.035 km - 2014 € 10.950,-
51.388 km - 2021 € 29.450,- incl. BTW
132.968 km - 2019 € 22.850,- incl. BTW
248.531 km - 2008 € 4.949,-
102.106 km - 2020 € 24.999,- incl. BTW
220.077 km - 2012 € 8.944,-
144.301 km - 2012 € 11.950,-
111.932 km - 2019 € 22.850,- incl. BTW
61.314 km - 2020 € 24.950,-
239.321 km - 2008 € 4.995,-
268.005 km - 2013 € 9.990,-
310.582 km - 2015 n.o.t.k.
55.819 km - 2021 € 28.900,- incl. BTW
160.531 km - 2013 € 13.950,-
105.183 km - 2015 € 21.850,- incl. BTW