Subaru B9 Tribeca

Van ghetto tot stadspark

De Subaru "B9 Tribeca" kent een bijzondere geschiedenis. Deze grote Subaru was in eerste instantie alleen bedoeld voor de Amerikaanse markt. De auto is genoemd naar een wijk in New York (Triangle below Canal Street) waar volgens ingewijden trends ontstaan en bedacht worden. "B9" verwijst naar het type boxermotor. Het onderscheidende vermogen en het verkoopsucces in Amerika leidde er toe dat de auto nu toch in Europa leverbaar is.

Autotest | Subaru B9 Tribeca Van ghetto tot stadspark

De Subaru B9 Tribeca onderscheidt zich met een weldadig en origineel vorm gegeven interieur waarbij vorm voor functie gaat. De B9 Tribeca rijdt als een echte Subaru: comfortabel, dynamisch en veilig.

Plus

  • uiterst comfortabel
  • fraai interieur
  • geavanceerde vierwielaandrijving

Min

  • fors verbruik / geen diesel leverbaar
  • matige ruimte achterin
  • stuurwiel niet volledig verstelbaar

Conclusie

Het kenmerk van iedere Subaru is vierwielaandrijving en dus was het niet meer dan logisch dat juist deze specialist een SUV op de markt zou brengen. Alhoewel de B9 Tribeca in eerste instantie alleen bedoeld was voor de Amerikaanse markt, is de Europese uitvoering voldoende aangepast aan de Europese smaak.

De Subaru B9 Tribeca onderscheidt zich met een weldadig en origineel vorm gegeven interieur waarbij vorm soms voor functie gaat. De ruimte is voor SUV-begrippen matig. De B9 Tribeca rijdt als een echte Subaru: comfortabel, dynamisch en vooral heel veilig.